NAV online számla regisztráció

A regisztráció lépései és beállítás a számlázóprogramban

Mi ez az egész, milyen adatok kerülnek jelentésre?

Gyorstalpaló a NAV új, online számla adatjelentésével kapcsolatban

Mely adatok érintettek?

Alapvetően magyar adószámmal rendelkező cégek között lebonyolított, legalább 100 000 Ft ÁFA tartalommal rendelkező számlák jelentéskötelesek. Így sem az adószámmal nem rendelkező magánszemélyeknek, sem külföldi partnereknek kiállított számlák nem kerülnek jelentésre.

1. Ha még nem regisztráltál a NAV online számla felületén

Ez a szakasz azoknak szól, akik még nem regisztráltak a NAV online számla felületén.

1. lépés

Regisztráció a NAV felületén.

Nyissuk meg az alábbi webcímet:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/

 

 

Kattintsunk fent a Regisztráció gombra.

Kattintsunk az alsó, Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció gombra:

Jelentkezzünk be a Cégképviseletre jogosult magánszemély ügyfélkapujával!

 

Adja meg a bejelentkezett magánszemély Adóazonosító jelét!

Adjunk meg egy olyan felhasználónevet, amit ezentúl a NAV online felületen használni fogunk!

A következő ablakban válasszuk ki a regisztrálni kívánt vállalkozás típusát és adószámát:

Sikeres regisztrációt követően jelentkezzünk is be:

A bejelentkezést követően válasszuk ki az adott céget és az ügyfélkapuval is jelentkezzünk be:

2. Összekötés az InnVoice számlázóprogrammal

Működő NAV online számla regisztráció összekötése a számlázóprogrammal.

Ez a lépés azért kell, hogy létrehozzunk egy úgynevezett technikai felhasználót, ezen keresztül kommunikál a NAV online számla felülete és az InnVoice számlázóprogram.

Jelentkezzünk be a következő címre kattintva:

NAV online számla bejelentkezés

Kattintsunk fent a Felhasználók menüre, majd az Új felhasználó nyomógombra:

Kattintsunk a felső, Technikai felhasználó nyomógombra:

Adjunk meg egy jelszót (amit majd a számlázóprogramnak is meg kell adni) és jelöljük be alul a két jelölőnégyzetet, majd kattintsunk a Mentés nyomógombra!

Görgessünk az oldal tetejére, majd a következő adatokra lesz szükségünk:

– technikai felhasználó neve
– technikai felhasználó jelszava (amit az előbb megadtunk)
– XML cserekulcs mező
– XML aláíró kulcs mező

Az InnVoice számlázóprogramban kattintsunk jobbra fent / Fogaskerék / Cégadatok / Nav online regisztráció fülre, majd ott a Regisztráció nyomógombra:

A megjelenő ablakba másoljuk be a NAV online felületről a technikai felhasználó adatait, majd kattintsunk a Rendben gombra:

  • Technikai felhasználó neve: másoljuk át a NAV online felületről a felhasználónév mezőből
  • Technikai felhasználó jelszava: gépeljük be, amit az előbbi pontban megadtunk
  • XML aláírókulcs: másoljuk át az XML aláírókulcs mezőt
  • XML cserekulcs: másoljuk át az XML cserekulcs mezőt

Fontos!

Az InnVoice mindig jelez, ha az egyik adat hibás, ezért fokozottan ügyeljünk, hogy helyes adatokat adtunk-e meg!

Ha semmilyen módon nem sikerül helyes adatokat megadni, készítsünk új technikai felhasználót, azaz a 2. lépéssorozat minden lépését ismételjük meg!

Ha mindent helyesen csináltunk, ezt kell, hogy a cégadatok ablakban lássuk: