Vevői hibák és trükkök

innvoice-

Több millió UNAS webáruház megrendelés feldolgozását követően számtalan vevői hibával találkozunk, melyek közül néhány lehet akár figyelmetlenség, azonban néhány akár visszaélésre is okot adhat.

A vevő magánszemélyként jelöli magát és adószám nélkül, cégként rendel

A felvetés szerint az ok az „elállási jog”-ban is kereshető, hiszen magánszemély fogyasztóként teljesen eltérő jogosultságok vonatkoznak a vevőre, mintha cégként rendel. Adódik hát a félmegoldás: rendel magánszemélynek tűnő cégként, ha nem válik be a termék, akkor magánszemély fogyasztóként viselkedik (hiszen ő magánszemélynek jelölte magát), ha beválik, akkor egy egyszerű kis számlamódosítást kérve máris elszámolja költségként. Ügyes!

Mi a megoldás?

  • Minden számlát egyenként számlázunk??? – nyilvánvalóan ez a legrosszabb megoldás, hiszen pont az automatizációt öljük meg vele, rengeteg időt veszítünk
  • Az Innvoice-ra bízzuk a megoldást – az Innvoice képes arra, hogy a megrendelő nevét megvizsgálva, ha cégformára utaló adatot találunk, mindenképp kérjük az adószámot akár utólag is. Erről szól nemrég megjelent frissítésünk, de a lényeg, hogy segítünk neked abban, hogy a hibák nagy részét ki lehessen küszöbölni.

Biztos, hogy minden extrém vevői kérést teljesíteni kell?

Ha nagyáruházakban vásárolunk, akkor nagyon sokszor olvashatjuk a vásárlási feltételekben például a következőkhöz hasonlókat:

„Rosszul adtam meg a számlázási adatokat, kérhetek új számlát?

Amennyiben rendszerhiba, gépelési hiba okozta a hibás számla kiállítását, úgy ki tudjuk állítani az újat a helyes adatokkal. További információkért ügyfélszolgálatunkkal szükséges felvenni a kapcsolatot. Ha áruházi vásárlás volt, kérjük, keresse azt az áruházat, ahol a vásárlás történt!”

Természetesen mindenképp tájékoztassuk a vevőinket a feltételekről, de mindenképp javasoltak a következők:

  • utólagos számla stornózást, más névre való kiállítást ha lehet a fenti esetekben kerüljük el, hiszen a gazdasági esemény megtörtént, a számla stornózásának nincs olyan oka, ami a gazdasági esemény meghiúsulására utal
  • tájékoztassuk a vevőt, hogy amennyiben nem magánszemélyként rendel, pontosan adja meg a cégnevet, adószámot is, ennek utólagos módosítására ne legyen lehetőség

A cikk szerzője:

innvoice

Értesülj tippek, hírek, sikertörténetek

2025 január 15 - Ügyfélkapu +. Sokan rémülettel beszélnek róla, pedig kellő előkészülettel, nem okoz nehézséget, ráadásul a biztonságot is fokozza, amit nem vehetünk örökké félvállról.
Bérelt áruház, vagy saját építésű? Van bármi előnye, ha magyar fejlesztésű áruházat választunk?
Idei évünk az időspórolásról szólt, számos funkcióval akár egyenként is rengeteg időt tudtunk ügyfeleinknek megtakarítani. Tekintsük át, mi történt 2023-ban.