Vevői hibák és trükkök

innvoice-

Több millió UNAS webáruház megrendelés feldolgozását követően számtalan vevői hibával találkozunk, melyek közül néhány lehet akár figyelmetlenség, azonban néhány akár visszaélésre is okot adhat.

A vevő magánszemélyként jelöli magát és adószám nélkül, cégként rendel

A felvetés szerint az ok az „elállási jog”-ban is kereshető, hiszen magánszemély fogyasztóként teljesen eltérő jogosultságok vonatkoznak a vevőre, mintha cégként rendel. Adódik hát a félmegoldás: rendel magánszemélynek tűnő cégként, ha nem válik be a termék, akkor magánszemély fogyasztóként viselkedik (hiszen ő magánszemélynek jelölte magát), ha beválik, akkor egy egyszerű kis számlamódosítást kérve máris elszámolja költségként. Ügyes!

Mi a megoldás?

  • Minden számlát egyenként számlázunk??? – nyilvánvalóan ez a legrosszabb megoldás, hiszen pont az automatizációt öljük meg vele, rengeteg időt veszítünk
  • Az Innvoice-ra bízzuk a megoldást – az Innvoice képes arra, hogy a megrendelő nevét megvizsgálva, ha cégformára utaló adatot találunk, mindenképp kérjük az adószámot akár utólag is. Erről szól nemrég megjelent frissítésünk, de a lényeg, hogy segítünk neked abban, hogy a hibák nagy részét ki lehessen küszöbölni.

Biztos, hogy minden extrém vevői kérést teljesíteni kell?

Ha nagyáruházakban vásárolunk, akkor nagyon sokszor olvashatjuk a vásárlási feltételekben például a következőkhöz hasonlókat:

„Rosszul adtam meg a számlázási adatokat, kérhetek új számlát?

Amennyiben rendszerhiba, gépelési hiba okozta a hibás számla kiállítását, úgy ki tudjuk állítani az újat a helyes adatokkal. További információkért ügyfélszolgálatunkkal szükséges felvenni a kapcsolatot. Ha áruházi vásárlás volt, kérjük, keresse azt az áruházat, ahol a vásárlás történt!”

Természetesen mindenképp tájékoztassuk a vevőinket a feltételekről, de mindenképp javasoltak a következők:

  • utólagos számla stornózást, más névre való kiállítást ha lehet a fenti esetekben kerüljük el, hiszen a gazdasági esemény megtörtént, a számla stornózásának nincs olyan oka, ami a gazdasági esemény meghiúsulására utal
  • tájékoztassuk a vevőt, hogy amennyiben nem magánszemélyként rendel, pontosan adja meg a cégnevet, adószámot is, ennek utólagos módosítására ne legyen lehetőség

A cikk szerzője:

innvoice

Értesülj tippek, hírek, sikertörténetek

Idei évünk az időspórolásról szólt, számos funkcióval akár egyenként is rengeteg időt tudtunk ügyfeleinknek megtakarítani. Tekintsük át, mi történt 2023-ban.
2023-ban ismét a pénzügyileg legmegbízhatóbb cégek minősítését kaptuk.
A 2023 július 1-től induló EPR, körforgásos termékdíjak kezeléséhez az Innvoice hatékony segítséget biztosít