Több millió UNAS webáruház megrendelés feldolgozását követően számtalan vevői hibával találkozunk, melyek közül néhány lehet akár figyelmetlenség, azonban néhány akár visszaélésre is okot adhat.
A vevő magánszemélyként jelöli magát és adószám nélkül, cégként rendel
A felvetés szerint az ok az „elállási jog”-ban is kereshető, hiszen magánszemély fogyasztóként teljesen eltérő jogosultságok vonatkoznak a vevőre, mintha cégként rendel. Adódik hát a félmegoldás: rendel magánszemélynek tűnő cégként, ha nem válik be a termék, akkor magánszemély fogyasztóként viselkedik (hiszen ő magánszemélynek jelölte magát), ha beválik, akkor egy egyszerű kis számlamódosítást kérve máris elszámolja költségként. Ügyes!
Mi a megoldás?
Biztos, hogy minden extrém vevői kérést teljesíteni kell?
Ha nagyáruházakban vásárolunk, akkor nagyon sokszor olvashatjuk a vásárlási feltételekben például a következőkhöz hasonlókat:
„Rosszul adtam meg a számlázási adatokat, kérhetek új számlát?
Amennyiben rendszerhiba, gépelési hiba okozta a hibás számla kiállítását, úgy ki tudjuk állítani az újat a helyes adatokkal. További információkért ügyfélszolgálatunkkal szükséges felvenni a kapcsolatot. Ha áruházi vásárlás volt, kérjük, keresse azt az áruházat, ahol a vásárlás történt!”
Természetesen mindenképp tájékoztassuk a vevőinket a feltételekről, de mindenképp javasoltak a következők:
A cikk szerzője:
©InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft. 2024
Általános Szerződési Feltételek
Adatvédelmi Nyilatkozat