Kedves Olvasóink, ezúttal egy sikeresen induló webáruház történetét hoztuk el nektek. Kockamania.hu a 2022 Ecommerce Hungary Nagydíj TOP3 Díjazottak Kisvállalati kategória Játék-ajándék kategória nyerteseként vehette át az első helyezettnek járó díjat. Megalkotóival beszélgettünk.
Sziasztok! Mezei Attila vagyok, jelenleg főállású méhészként dolgozom. Nős vagyok, feleségem Dia és a gyermekünk Levi, akiket imádok!
Sziasztok! Engem pedig Mezei-Török Diánának hívnak, titkárnőként dolgozom a Heves Megyei Vízmű Zrt-nél itt Mezőkövesden. Én is nyitott vagyok új dolgokra, és mikor először említette Ati, hogy webáruház indításon gondolkodik, én is láttam benne fantáziát.
Hozzám közel áll a horgászat és a sport, és ebbe az irányba akartam indulni. De ez mind olyan összetett, hatalmas webáruházak vannak és egy ilyen komoly webáruházhoz szerintem már az elejétől kezdve több ember kell. Próbáltam más irányba elmenni, de mégis olyan területet választani, ami érdekel, és amihez tudom adni az arcomat, ami értéket hordoz, valami nagyon jó dolog. – teszi hozzá Ati.
Igen! Ott hevert a szőnyegen, az otthonunkban. A kis srácunk Levi, nagyon szeret legózni, mi is vele, és engem is egyre jobban elkezdett érdekelni a téma. – teszi hozzá Ati.
A gyerekek imádják, a képek, a színek, a grafikák annyira jók, nagyon tetszik nekünk is és szeretnénk, hogy még több embert szólítson meg ez a rendkívül hasznos kreatív fejlesztőjáték. Ezért a weboldalt próbálom olyanra tervezni, hogy aki oda belép, úgy érezze magát, mintha egy hatalmas legó paradicsomban lenne. Utánanéztem, és Diával megbeszéltük. Így kezdődött.
Nem kellett sokáig győzködni:)! – jegyzi meg Dia. Ezt meg kell csinálni és innen nem volt visszaút.
Rengeteg kérdés és rengeteg izgalom volt bennünk, mert tapogatóztunk a sötétben. – folytatja Dia. Nem volt könnyű a nagyobb dolgokat kiválasztani, mint például, hogy melyik webshop motor lesz a megfelelő. Az elején próbálkoztunk más webshoppal is, azonban az volt az elvárásunk, hogy akivel beszélünk, az tényleg használható tanácsot adjon nekünk. Szinte még kérdéseink sem voltak az elején. Teljesen nulláról kezdtünk minden információt összegyűjteni, úgyhogy az elején egy nagy kérdés volt, hogy mi egyáltalán akkor melyik webshop motorral induljunk! Majd rátaláltunk az UNAS-ra és ott beszéltünk Szeles Balázzsal. Emlékszem, hogy nagyon sokáig beszéltem vele telefonon, rengeteg információt zúdított rám. Utána felhívtam Atit, és mondtam neki, hogy ez kell! Őket kerestük! Így találtuk meg az UNAS-t.
Rengeteg hazai és külföldi Lego webáruházat feltérképeztünk, közben vázlatokat készítettünk, tervezgettünk és kezdett összeállni a kép. Megkerestük az UNAS grafikusait, akik készségesen segítettek és így alakult ki a már fantasztikus design-nal rendelkező webáruház.
Fontos volt az ügyfélszolgálat segítőkészsége. Kezdett körvonalazódni a dolog és egyre jobban megismertem az UNAS munkatársait, mint például titeket Innvoice-osokat is. Sokszor beszéltem velük telefonon, kértem tőlük segítséget. Velük és veletek együtt sikerült építkezni.
Igen megrendeltük az 50 órás videós anyagot is. Mert nem tudtam hogyan induljak el, nem állt össze a fejemben. Témakörönként megnéztem a videókat, aztán sikerült a beállítás az UNAS-szal együtt. Majd jöttetek ti is, az Innvoice. Korábban az is kérdés volt, hogy melyik számlázó
programot válasszuk. Fő szempont volt, hogy melyik kezel raktárt, hol jó az ügyfélszolgálat, illetve ár-érték arányban is jó legyen. – meséli Dia.
Ő egy nagyon biztos alapot adott, sőt a mai napig óriási segítséget nyújt! Ott kezdtem átlátni a dolgokat, de még a mai napig is visszanyúlok a videókhoz. Sőt, ha időm engedi még vissza is fogok, mert tervezem, hogy újra alaposabban átnézem. A lényeges dolgokkal tisztában vagyunk, de van még sok apró mozzanat, amivel tovább lehet fejleszteni az eddig elkészült webáruházat.
Minden webshop indításán gondolkodó embernek nagyon ajánlom, hogy keresse fel és kérje a segítségét!
Itt meg kell említenem még egy remek marketing specialista, Simon Levente nevét! Vele dolgozunk együtt, és bár még a közös munka legelején tartunk, neki is sokat köszönhetünk!
A másik dolog, ami nagyon jó az e-kereskedelemben, hogy tudunk tanulni, tudunk fejlődni. A webshop sosincs készen. Annyira érdekel bennünket a téma, hogy ebbe szívesen ássuk bele magunkat. Folyamatos bővítést, fejlesztést, szépítést jelent, mint egy családi ház, és ez nekünk kihívás.
Először rengeteg kérdést feltettünk az UNAS Facebook csoportban és véleményeket is olvastunk, illetve utánanéztünk, hogy melyik lehet számukra legmegfelelőbb. Így döntöttünk mellettetek is és a GLS mellett is.
Ez olyan, mint a kapcsolatunk, hogy igazából nem feltétlenül kellett megbeszélni, ki mit csinál. Tudjuk, hogy ki mihez ért, vagy mit szeretne jobban.
Például tudom azt, hogy Ati szövegírásban nagyon kreatív. – mondja Dia.
Inkább csak szeretek utánajárni, utána olvasni a dolgoknak, minden érdekel a legóval kapcsolatban. Van olyan, hogy éjjel nem tudok aludni, mert valami kérdés eszembe jut, utánanézek a neten és írok róla egy hosszú blogot a weboldalra. – fűzi hozzá Attila.
Gyakorlatilag akár 24 órában is képesek vagyunk foglalkozni vele. Nekünk
ez nem munka, a szenvedélyünk lett!
Vevőket csalogatni. – nevetnek. Igazán csak most kezdődik. Kell egy fél, egy év, amíg igazán elindul. Majd meglátjuk, ki fog alakulni. Mi odatesszük magunkat ez biztos.
Mellette persze folyamatosan voltak nehézségek, és mindig vannak. Amikor kezdtünk megérteni valamit, egyre több kérdésünk lett és annál jobban rájöttünk, hogy mennyit kell még tanulnunk. Ahogy az Innvoice számlázó programot is meg kellett érteni és át kellett látni, de menet közben szép lassan kialakultak a dolgok.
A Család mögöttünk áll és az ismerőseink is bíztattak bennünket. A legót rendkívül jó témának tartják és drukkolnak, támogatnak bennünket. Ezt igazán jó megtapasztalni. A kisfiunk, Levi tátott szájjal jár be a raktárba, és mondja, hogy neki milyen legóvonat kell karácsonyra. Már kinézte magának. 🙂
A nyár folyamán neveztünk be a versenyre. De jobban belegondolva, még a nyerési esély gondolata sem merült fel bennünk. Nagyon meglepődtünk, és természetesen nagyon örültünk az első helyért járó díjnak! Ez is egy komoly visszajelzés ahhoz, hogy igenis érdemes keményen dolgozni! Itt szeretném megköszönni a zsűrinek, a szervezőknek, különösen a heti kettesnek dr. Ormos Zoltánnak, Csányi Zoltánnak és mindenkinek, aki részt vett a verseny megszervezésében és lebonyolításában! Még egyszer köszönjük és mi is gratulálunk minden résztvevőnek!
Növekedést szeretnénk látni! Szeretnénk minél több embert megszólítani a legóval. Igyekezni fogunk minden vásárlói igényt kielégíteni a lehető legtöbb témakörben. Számunkra az jelenti a sikert, ha minél több jó véleményt kapunk a webáruházunkra. Ez egy olyan visszajelzés, ami egy
olyan új és nagy löketet ad, ami azt tudatosítja bennünk, hogy ezért is érdemes keményen dolgozni! Egyelőre azon dolgozunk, hogy meg legyünk elégedve a webshoppal mi is, a vásárlók is. Tudjuk, hogy ez egy hosszabb folyamat, hosszabb idő kell, hogy igazán beinduljon és menjen tovább.
Tesszük a dolgunkat, 110%-ot beleadunk, aztán a többi majd kialakul. Ha hisz benne az ember, és értéket is teremt vele, akkor a siker nem marad el!
Ezek vagyunk mi. Bízunk benne, hogy a weboldal, kockamania.hu bennünket is tükröz. Egyszerű emberek vagyunk. Egész más területekről érkeztünk és ez 180 °-os fordulat az életünkben, de nagyon érdekel bennünket az e-kereskedelem és úgy gondoljuk, hogy ez a jövő!
Köszönjük nektek a beszélgetést! Még egyszer gratulálunk az első helyezéshez! Bízunk benne, hogy hozzáállásotok, kitartásotok és elhivatottságotok másnak is erőt ad majd az induláshoz, és hogy a történetetekből sokan töltekezhetnek. Nagyon sok sikert kívánunk nektek a folytatáshoz!
A cikk szerzője:
©InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft. 2024
Általános Szerződési Feltételek
Adatvédelmi Nyilatkozat