Nav online adatszolgálatás – hol tartunk most?

Az információk utolsó frissítése: 2018.04.13.

Hogy állnak a NAV online bekötés fejlesztések?

Idén január végén jelent meg a NAV egy részletes technikai dokumentációval, ami részletesen leírja a technikai fejlesztéseket, egyelőre azonban ez tisztán TESZT felületeken működik, éles verziója várhatóan július 1 előtt fog megjelenni (az éles verzió indításának pontos dátuma nem ismert, de legkésőbb július 1). Ami most is tapasztalható, hogy a NAV oldaláról a fejlesztések gőzerővel zajlanak, a funkciók még nem teljeskörűen működnek. Az online adatszolgáltatás július 1-én indul, ami információink szerint kőbe vésett dátum, semmiféle halasztás nem várható.

Belépés a NAV online számlabeküldő rendszerébe

Belépés a NAV online számlabeküldő rendszerébe

Az InnVoice oldaláról minden fejlesztés elkészült, gyakorlatilag saját cégünk, illetve önként csatlakozni kívánó cégek számlái már bekapcsolódtak az adatjelentésbe, folyamatosan, percenként több számla jelentése automatikusan történik. Amíg az éles verzió nem indul el, addig ez az a szint, ameddig a fejlesztések eljuthattak.

Vannak-e teendőim jelenleg a dologgal?

Röviden: igen, legyen kéznél az ügyfélkapu regisztráció.

Mivel az online NAV bekötéshez később ügyfélkapus regisztrációra lesz szükség, mindenképpen érdemes az ügyfélkapu regisztrációs adatokat áttekinteni, azok érvényességét ellenőrizni (pl az alábbi címen: KLIKK ide), hogy ezzel már ne július elseje előtti pillanatokban kelljen foglalkozni.

Egyelőre más teendő nincs, terveink szerint később sem lesz, mivel minden, online verziót használó ügyfelünk esetében teljesen automatikusan fog a kapcsolat megtörténni, semmilyen további teendő nem lesz a folyamatos működés során.

Kipróbálom az InnVoice számlázót! Kötelezettségek nélkül!

Milyen adatokat és milyen formában fog jelenteni a szoftver a NAV felé?

Jelen pillanatban a magyar adószámmal rendelkező adóalanyok közötti, 100 000 Ft ÁFA tartalmat elérő számlák esetében fog automatikus online adattovábbítás történni, azonban várható, hogy ez az összeghatár fokozatosan csökken, vagy eltűnik.

Fejlesztéseink alapján a számla kiállítását követően egyből, automatikusan fog megtörténni a jelentés, a háttérben, a NAV technikai dokumentációja alapján, minden fenti bekezdésben leírt számlák esetén, egyenként külön adatfájlban.

Az éles verzió indulásakor az InnVoice számlázóprogram felületén (a számlalistában) megtekinthető lesz, mely számlákról készült adatjelentés, azok milyen sikerességgel történtek. Ezt a funkciót várhatóan az éles rendszer indulásakor, július 1 körüli időszakban tesszük közzé.

Akár már most is csatlakozhatok?

Jelenleg még csak egy TESZT változat működőképes, amihez természetesen lehet csatlakozni, azonban jelen TESZT verzióban a NAV felületén a regisztráció kellően bonyolult, várhatóan a végleges verzióban jelentősen egyszerűsödik, így a csatlakozást inkább csak azon cégeknek ajánljuk, akik elfogadják ennek bonyolultságát, illetve a rendszer TESZT jellege miatt esetleges fennakadásokat, problémákat is. Amennyiben ennek ellenére csatlakozni szeretnél, kérjük jelezd a hello@innvoice.hu ügyfélszolgálati e-mail címünkön igényed, azonban jelenleg a csatlakozásnak egyelőre nincs semmi kötelezősége, mivel az éles verzió még nem elérhető, tehát azt még nem is javasoljuk.

További információkat a NAV oldalán olvashat

NAV online bekötés, felszállás

Kipróbálom az InnVoice számlázót! Kötelezettségek nélkül!