NAV online bekötés – Mi ez a hisztéria?

Nav online bekötés

NAV online bekötés – Mi ez a hisztéria?

Mi ez az egész hisztéria a július 1 körül?

Semmi pánik, minden ugyanúgy megy tovább, a nap is felkel majd.

  • csupán a NAV fejlesztett egy online számla felületet, ahova
  • minden számlázóprogramot be kell kötni, annak érdekében, hogy
  • az adóhatóság hatékonyabban tudjon küzdeni a feketegazdaság ellen és nem utolsó sorban
  • sokkal könnyebb legyen az adóalanyok közötti számlatovábbítás.

NAV ONLINE BEKÖTÉS

Úristen, most akkor mindenemre rá fog látni a NAV?

Nem!

2018 július 1-től a 100 000 Ft áthárított ÁFA tartalmú számlákat kell a számlázóprogramnak lejelentenie, tehát az adatjelentésben semmi más nem fog közlekedni, csak azon számlák, amelyek érintettek.

Tehát NEM kerül a NAV-hoz sem a partnertörzsed, sem a terméktörzsed, sem az aktuális készleted, sem az összes szállítóleveled, sem egyéb vásárlások.

 

Tehát minden számla után nekem kell kitöltenem valami űrlapot?

Nem!

A számlázóprogramok teljesen automatikusan kell, hogy küldjék az előbbi feltételeknek megfelelő számlákat és értesíteni fogunk arról, ha bármelyik számlában bármi hiba történne, tehát te ugyanúgy állíthatod ki a számlát, mint eddig.

NAV online bekötés

 

De én nem szlovák cégként használom a programot, hogy jön ehhez a magyar NAV?

Az adatjelentés funkció csak magyar adóalanyok programjában fog működni,

esetedben nem történik adatjelentés. A regisztrációkor megadtad a székhelyed országát, ez alapján tudjuk eldönteni, hogy céged magyar adóalany.

 

Ez mikortól élesedik, nem kellene már ezt beüzemelni? Mindjárt itt van július 1!

A tervek szerint július 1-től indul az adatjelentés, azonban a NAV még jelenleg is dolgozik a fejlesztéseken, így még nem tudsz regisztrálni az éles adatjelentésre, jelenleg teszt felületek léteznek, így egyelőre ennél több infó nem létezik (2018. május 17.). Egyébként itt mindent leírtunk, hogy áll jelenleg ez az egész:

Nav online adatszolgálatás – hol tartunk most?

Hogy történik majd a regisztráció?

A NAV rendelkezésre bocsát egy online számla felületet, ahol egy felhasználónév, jelszóval regisztrálni kell, valamint be kell lépni a céges ügyfélkapu jelszavaddal, majd bejelentkezve néhány kódot kell átmásolnod az InnVoiceba és kész is vagyunk.

Kipróbálom az InnVoice Digitális Pénzügyi Asszisztenst! Számlázok 30 napig ingyen és kötelezettségmentesen.

Ügyfélkapu jelszó? Az micsoda?

Ha nem tudod, hogy mi a céges ügyfélkapu belépési neved, jelszavad, belépési neved, javasoljuk, hogy mielőbb járj utána a könyvelődnél, vagy bármely okmányirodában, mivel erre szükség lesz.

Egyébként már csak azért is érdemes lenne ezt tisztáznod, mert az ügyfélkapun az adófolyószámláidat, hátralékaidat is követheted, gyakorlatilag naprakész lehetsz arról, hogy milyen elmaradásaid, túlfizetéseid vannak az adóhatóság felé. Persze ez csak a leggyakoribb felhasználási módja az ügyfélkapunak.

nav online bekötés

Majd rábízom az egészet a könyvelőmre, engem nem érdekel ez az egész!

Ezt nem javasoljuk, mivel a számlakibocsátás a te felelősséged, ahogy az online adatszolgáltatás sikeressége is, így a regisztrációt javasoljuk saját kezűleg elvégezni.

Azonban – ahogy mondtam – nem kell ettől annyira tartani, a számlakiállításon túl várhatóan nem lesznek újabb feladataid a regisztrációt követően. Ha eddig is jogkövető voltál, várhatóan ezután sem lesz semmi olyan szankció, amitől tartanod kellene. 

Ha az InnVoice ügyfele vagy a legjobb helyen vagy. Mi már élesben teszteljük a NAV online felületét. Így első kézből értesülhetsz egy tapasztalt cégtől mindenről, ami ezzel kapcsolatos.

Kipróbálom az InnVoice Digitális Pénzügyi Asszisztenst!

Számlázok 30 napig ingyen és kötelezettségmentesen.

NAV online bekötés, felszállás