Blog interjú a Marketing Commandoval- Avagy akasztják a… ja nem

Blog interjú a Marketing Commandoval- Avagy akasztják a… ja nem

Horváth Szabolcs az InnVoice Ügyviteli Kft. alapító fejlesztője nem kimondottan egy extrovertált típus. Ő egy programozó, aki felállt az asztal mögül és hús-vér “felhasználók” közé merészkedett, hogy minél emberközelibb megoldásokat készítsen a digitális platformon. 

Marketing Szuperkonferencia

Megkérdeztük hát a Marekting Commando csapatát miért is esett a választás rá az Év Marketingese jelöltjeinek kiválasztása során? Mi alapján választjátok ki a jelölteket?

Több éves múltjuk alapján. Olyanokat hívunk versenyezni, akiket ismerünk, tudjuk, hogy tisztességes, törvényes eszközökkel dolgoznak, legyen szó marketingről, vagy bármi más cégépítési területről, HR-től pénzügyig.

 

E mellett valamilyen másolható, adaptálható marketing megoldást is kipróbált, bevezetett, amiből a többiek tanulhatnak. Mi példaképeket keresünk, akik inspirálják a többi kisvállalkozót – a legjobb szűrőnk az, hogy aki még minket, kérges szívű szakmabelieket is meglep a kreativitásával, kitartásával, elhivatottságával, azt követendő példaként állíthatjuk a közönségünk elé is. Mert tényleg mások jó példáiból a legkönnyebb tanulni.

Mit jelent az Év Marketingese jelöltnek lenni és mit jelent a Marketing Commando által megítélt, alapított díjat megnyerni?

Egy díj valódi értékét mindig azok határozzák meg, akik megnyerik.

Jelöltnek lenni a mi, szervezők elismerését jelenti – a győzelem a többi kisvállalkozó kiemelt elismerését. Tehát ez nem egy objektív, akkreditált verseny, mert annak mi semmi értelmét, vonzerejét nem láttuk a kisvállalkozók körében.

A „kkv” kategória nagyon tág: egyszemélyes egylaptopos vállalkozástól egy kisebb gyárig, évi 10 milliótól párszázmilliós forgalomig minden belefér. Ezért nem tartjuk releváns szempontnak pl azt, hogy valaki mennyit növelt a forgalmán, vagy hány fővel növelte meg az alkalmazottai számát, a telephelye négyzetmétereit. Ehhez gyakran elég egy pályázat, vagy egy hitel, aminek semmi köze a marketinghez – sőt, ezek pont nem marketinggel megszerzett üzleti előnyök.

A Marketing Szuperkonferenca oldala

Ami igazán számít, az az, hogy egy vállalkozásban egyszerre legyen boldog minden tulajdonos, vásárló és munkatárs.

Tisztességes eszközökkel, úgy, hogy e közben – divatos kifejezéssel – értéket teremtenek. Vagyis valami jót, újat hoznak létre, amitől a világ egy kellemesebb hely lesz.

Kik zsűrizik az Év Marketingese jelöltjeit?

A többi kisvállalkozó: a Marketing Szuperkonferencia közönsége. A szavazás anonim, nincs sorrend felállítás, mindenki csak egy versenyzőre adja le a szavazatát, aki abban az évben őt leginkább tettekre inspirálta.

Marketing Szuperkonferencia

Mi volt eddig a legextrémebb ügyfél profilja, aki Év Marketingese jelölt volt?

Azt hiszem, minden sikeres kisvállalkozó extrém ember kell legyen, különben nem adná a fejét erre az életformára.

Eleve csak úgy léphet be a piacra egy kicsi cég a sok nagy közé, ha valami addig nem létező kategóriát kreál magának – ez máris kötelezően formabontó.

De persze kinek mi számít extremitásnak? A közönséget és minket is leginkább az nyűgöz le, amikor valaki egy megrögzött, merev, unalmas szakmában mer valami bevállalósat meglépni. Vagy a saját komfortzónáját extrém módon feszegetni. Volt már olyan, aki az antennaszerelőknek saját magazint indított, volt, aki mérnök létére a számmisztikán keresztül tanított meg embereket jól gondolkodni és volt, aki egy mélyszegénységben élő kisvárosban tartja a lelket a jó példájával.

Az egyik versenyző bocsánatkérő levelet küldött a NAV-nak egy adótartozása miatt, és megígérte, hogy 6 hónap alatt visszafizeti. Vissza is fizette, amihez párhuzamosan 4 féle kampányt futtatott le 3 hónap alatt, gyakorlatilag egyedül.

Egy másik indulóból azóta országos hírű márka lett: a Manna szappan. Irigyelt eredmények, de valójában a mögöttük levő személyes erőfeszítéseik azok, amik lenyűgözőek. És ezekről nem igen van módjuk mesélni máshol, legtöbbször a saját családjuk, kollégáik sem igazán látják át, mit miért tesznek.

De ezen a versenyen a közönségben végre olyanok hallgatják meg őket, akik nem csak tisztelik, de meg is értik és elismerik a teljesítményüket. Sőt, megköszönik és használják, amit tőlük tanulnak.

Sok versenyzőt ez motivál a legjobban: nem nyerni akar, hanem olyanokkal megosztani a tapasztalatait, akik értékelik azt.

Csinált már Veletek interjút Év Marketingese jelölt?

Igen, de főleg mi szoktunk velük interjúkat készíteni. A győztes interjúját mindenki követeli, de a többi versenyzőt is megszólaltatjuk, mert bőven van mit tanulni tőlük is.