InnVoice Blog - Page 2 of 14 - Innvoice - Számlázás és készletkezelés
21974
blog,paged,paged-2,op-plugin,,select-theme-ver-1.7.1, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,menu-animation-underline-bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive,elementor-default

Innvoice - Számlázás és készletkezelés

Adatvédelem. Biztonság. Felhő?!

Adatvédelem. Biztonság. Felhő?!

Adatvédelem szempontjából sokan még mindig úgy gondolják, hogy adatai a legnagyobb biztonságban egy olyan hordozón vannak, amit meg tudnak fogni fizikálisan.

Tévednek

Hibalehetőségek hada

A számítógépeden történő adattárolás rengeteg hibalehetőséget hordoz magában, arról nem is beszélve, hogy a számítógépünk nagyobb veszélynek van kitéve, mint a felhőnk. A saját laptopunkat feltörhetik, megfertőzhetik a vírusok széles spektrumával (trójai, féreg, malware és még sorolhatnám). Vírust bárhonnan beszerezhetünk elég egy figyelmetlen letöltés vagy egy elhalasztott frissítés. Leönthetjük mi, a gyerek, a kutyánk, a macskánk sőt a szomszéd Pistike is ha egy óvatlan pillanatban nem nézünk oda.

Felhőben az adatvédelem biztosítva van

Tapasztalataim szerint a leginkább az tartja vissza az embereket a felhő alapú adattárolástól, hogy az ott tárolt személyes dolgait a szolgáltató felhasználja, más is hozzáférhet. Alapvetően a szolgáltatónak elemi érdeke ennek megakadályozása, hiszen ezzel a szolgáltatás hitelét vesztené. A legtöbb felhő szolgáltató sokkal erősebb védelemmel rendelkezik, mint amit mi a saját számítógépünkön biztosítani tudunk, nem beszélve arról, hogy legtöbb esetben az adatok egyszerre számos helyen tárolva vannak, az adatmentések pedig teljesen automatikusak.

Tegyük a szívünkre a kezünket: mikor készítettünk utoljára saját gépünkről biztonsági másolatot (legnagyobb tisztelet a kivételeknek).

Mi is az a felhő alapú szolgáltatás?

A felhő szolgáltatásait a hálózaton keresztül érhetjük el, publikus felhő esetében az interneten keresztül, privát esetben a helyi hálózaton vagy az interneten. Többféle felhő alapú szolgáltatást különböztetünk meg. Közös bennük az, hogy a szolgáltatásokat a szolgáltató eszközein elosztva üzemeltetik.

Addig jár a korsó a kútra

6 éve felhőben tárolom az adataimat. Már ami belefér. Nagyon szeretem. Sokszor húzott már ki a csávából vizsgán, munkahelyen, különböző helyzetben amikor nagy előnyöm származott abból, hogy bárhol bármikor elő tudtam (és még mindig tudok) szedni egy információt, adatot, dokumentumot, fotót, zenét. Használok Google Drive-ot, Dropboxot, OneDrive-ot, PCloud-ot. Mindegyik egy kicsit mást tud. De nagyon fontos elolvasni az ÁSZF-et (Általános Szerződési Feltételek) mielőtt szolgáltatót választunk. Sokan használjuk a Google Drive-ot, de kevesen tudják, hogy amit a Google felületén használunk, azzal kapcsolatban a Google részére kiterjedt felhasználási jogokat is adunk (forrás: https://www.google.com/intl/hu/policies/terms/) Azaz minden e-mailünk, naptár bejegyzésünk, fájlunk hozzáférhető a Google számára. Olyan esetekben érdemes használni, amikor közösen kell dolgozni egy dokumentumon, ami véletlenül pont nem államtitok.


Mi az amire figyelni érdemes?

SOHA ne használjunk nyilvános wifi hálózatot! Egy jól szituált tolvajnak elég pár tízezer Forint és 100 méter, hogy beszerezze amire szüksége van. Megjegyzem számos nyílt hálózaton alapból tiltva vannak bizonyos oldalak. Szóval többnyire figyelnek ránk, mezei, gyanútlan felhasználókra.

Összefoglalva könnyebb így az élet. Bárhol bármikor bárhonnan elérem amire szükségem van. A kezemben tarthatom az adataimat. Ezzel pedig nagyon sok időm marad, hogy offline legyek.

Kipróbálom!

Onlineszámla? Megint egy lépéssel előbbre

Onlineszámla? Lemezt a lemezjátszón, a könyvet a polcon, a saját adatot pedig a saját számítógépen? Felelős irányítóként hol kell meghúzni a határt?

Ahogy telnek az évek az InnVoice Felhő bevezetése óta, egyre jobban körvonalazódik, hogy akad még, aki valamilyen oknál fogva a telepített szoftvert részesíti előnyben az onlineszámla megoldásaival szemben, ami valljuk be finoman szólva is elavult.

Egyik igazán hűséges, régi partnerünk fogalmazott úgy, hogy bizony ő szereti a lemezt a lemezjátszón, a könyvet a polcon, a saját adatait pedig a saját számítógépén. Én is szeretem a könyvet a polcon, sőt a fa illatát is szeretem, mikor frissre csiszolom, hogy régi fényében tündököljön! De vajon cégvezetőként, felelős irányítóként hol kell meghúzni a határt, meddig érdemes és kell ragaszkodni a régi jól beválthoz és hol van az a pont, amikor ki kell mondani, hogy itt a váltás ideje, mert így nem tudunk lépést tartani?

Egyáltalán megengedhetjük-e magunknak, hogy ne a legkorszerűbb megoldásokat adjuk munkatársaink kezébe, befolyásolva ezzel a vállalkozás mutatóit?

 

5 jel,
amiből biztosan tudhatod, hogy számlázó szoftvered megfelel a 21. század kihívásainak:

bárhonnan eléred, mindig veled van

– nem kell a könyvelőddel találkoznod, hacsak nem egy csésze finom kávéra, számlázási kérdések tisztázása kapcsán, erre úgysem lesz szükség, hiszen mindent elér, letölt, feltölt, saját hozzáféréssel rendelkezik a számlázódhoz

azonnal be tudsz lépni, e-mailben elküldeni egy számlát, hogy azt partnered most kifizesse akár bankkártyával

– kapcsolata adott online cégadatbázissal, ahonnan – ha a cégstátuszt nem is, ahogy rövidesen nálunk- rögtön lekérheted a vevői adatokat, mielőtt a vásárló diktálni kezd

mindig, mindenhol megfelel az aktuális jogszabályoknak és biztos lehetsz benne, nem kell az online adatszolgáltatással foglalkoznod, a számlázó programod elvégzi helyetted

Adatok a számítógépen vagy a felhőben?

Hogy mennyire fontos adataink biztonsága, nem kérdés! Kiemelt figyelmet szentelünk neki, hogy a szolgáltatás, amiért nap mint nap dolgozunk, “Amegoldás legyen azok számára, akik elköteleződnek felénk, ne csak egy a sok közül. A felhőben tárolt adatok stabilitása mellett az évek tapasztalatai alapján a telepített verzió bizony alul teljesít. A leggyengébb láncszem pedig sokszor maga a felhasználó és az általa használt eszköz!

A megdöbbentő tanulság

Igen kedves olvasó, adataink biztonsága érdekében azokat saját magunktól is óvni kell, nem csak másoktól.
Tudom, én is azt mondtam, velem hasonló nem történhet! Aztán mégis eláztattam a féltve őrzött munkaeszközt. Hogy mi történt ezután? Elegánsan átültem egy másik számítógép elé és ugyanott folytattam a munkát, ahol abbahagytam! Ugyanott! Mert nálunk a vezetés hitvallása, hogy nem tehetjük meg, hogy lemaradunk! – amiért utólag is hálás vagyok.


Esetünkben az InnVoice Standard telepített szoftver az év első felében az InnVoice Felhő online verzióra frissül, hogy minden felhasználónk élvezhesse a felhő adta szabadságot és hogy több időnk maradjon levenni a könyvet a polcról.

Ha megjött a kedved kattanj ide

NAV online számlabeküldés

Az Online számla rendszere. Azaz álljunk csak meg egy szóra! Te is tisztességes vállalkozó vagy?!

Mit is jelent ez?

Kötelező a belföldi, 100.000 Forint feletti, áthárított áfát tartalmazó számláinkról (és a számlával megegyező értékű okiratokról) a NAV webes platformján bejelentést tennünk. És mégis

  • megszűnik egy csomó felesleges adminisztráció

Miért?

  • Mert a számlázóprogramokkal foglalkozó cégek fejlesztői elkezdhetik a fejlesztést, amivel a NAV felé történő automatikus számlabeküldés megtörténhet.
  • Aki online számlázóprogramot használ a számlakiállítással együtt a NAV-ot is letudta.

És akik nem járnak jól vele: akik papír alapú számlatömböt használnak, azoknak manuálisan kell bevinni minden számlát a rendszerbe 5 naptári napon belül.

Miért jó?

Ha online számlázóprogramot használunk, nem nekünk kell megcsinálni, a program elvégzi a munkákat emberi beavatkozás nélkül és még több időnk marad (mert az online, vagy elektronikus számlázóprogramok így is sok pénzt és ezzel időt spórolnak nekünk). Az InnVoice-nál már elkezdték a fejlesztést így az összes ügyfél nyugodtan hátradőlhet.

És még?

A NAV nyilatkozata szerint az adócsalások visszaszorítása és a gazdaság további fehérítése a cél. A kiállított számlákról valós idejű adatok érkeznek a NAV-hoz ami segíti az adócsalások felderítését. A kiállított számlákat lekérdezhetik a számlabefogadók és a számlakibocsátók is.

Mi a határidő?

2018. július 1. 100.000 Forint áthárított adó esetén 5 naptári napunk van, 500.000 Forint felett már a számlakibocsátás utáni napon rögzíteni kell a NAV webes felületén a számlánkat.

Kinek kötelező?

Belföldi adóalanyok közötti ügyletek esetén az olyan számlákra terjed ki, amelyekben 100 ezer forint vagy azt meghaladó összegű áthárított áfa van.

Az InnVoice, hogy segítse azokat, akiknek ez a változás gondot okoz Online Számlázás-Alapozó Tréninget tart február 16-án, pénteken.

Számlázás Online-Alapozó Tréning
3 ok amiért érdemes eljönni:
! Felkészítünk a NAV következő változásokra.
! Nem fizető ügyfeleid kapcsán felesleges adófizetést takarítasz meg.
! Hozd el akár saját laptopodat és élőben felépítjük működő rendszered.

Menetrend:
0. Regisztráció: 13.30-tól
1. Online számlázóprogram regisztráció
2.Számla kiállítás villámgyorsan
3. Számla továbbítás online, elektronikus számlázás alapjai
4. Díjbekérő, mi az a díjbekérő? Hogyan számlázzunk díjbekérőt?
5. Automatizmusok beállítása
6. Bankkártyás fizetés szolgáltatás regisztrációja és beállítása
7. Banki átutalások automatikus könyvelése
8. Könyvelői hozzáférés

Regisztráció:
A képzés részletei

Kinek szól?
Aki most tér át a számlatömbről, vagy elavult számlázóprogramot használ és szeretne felzárkózni vagy nyitott az új online technológiák iránt.

forrás: https://www.nav.gov.hu/nav/onlineszamla

Megrendelések

Megrendelések listájának megnyitása

megrendelesek

Megrendelés kiállítása

Új megrendelés kiállításához kattints a bal felső sarokban az Új megrendelés nyomógombra!

 

ujmegrendeles

ujmegrendeles1

 

Vevő adatainak kitöltése

A vevő nevének megadásával célszerű kezdeni. Amennyiben a partnertörzsben már vannak partnerek, gépeld be a kezdőbetűket, vagy gördítsd le a listát.

 

vevoselect1 (1)

Miután kiválasztottad a partnert, nyomj Entert, a vevő adatai erre automatikusan kitöltődnek.

Vevő kiválasztása

Amennyiben olyan vevőnek számlázol, aki nincs bent a partnertörzsben, úgy egyszerűen töltsd ki az összes adatot. Ha a partnert el kívánod menteni, kattints a Vevő mentése nyomógombra, így máskor is egyszerűen elérheted ezt a partnert.

Ha a partner adatlapján a fizetési mód és a fizetési határidő is ki van töltve, úgy a számlán is automatikusan az kitöltődik. Tehát ha egy partnernek rendszeresen 8 napos átutalásos számlát állítasz ki, úgy a vevőt mentsd el és a partner adatlapján a fizetési határidő és fizetési mód mezőket töltsd ki.

Tételek felvitele

A vevő adatai alatt található a tételek listája, ugyanitt az Új tétel gombbal lehet felvinni a tételeket:

 

tetel1

A tétel felviteléhez szükséges ablakban gépeld be a tétel nevét, add meg a VTSZSZJ számot, ha szükséges és a nettó, vagy a bruttó egységárat és mennyiséget.

 

tetel2

Ha szükséges, megjegyzést is fűzhetsz a tételhez, ami szintén megjelenik a számlán:

 

tetel3

A termékjellemzők fülön rendezettebb jellemzőket is felvihetsz, ami hasonló a megjegyzéshez, de gyakorlatilag táblázatosabb formában fog megjelenni:

 

tetel4

Ha felvitted a tételt, kattints a Hozzáad nyomógombra, ekkor a tétel felvitelre kerül. Ha a Hozzáad alatti Következő gombra kattintasz, akkor a tétel felvitelre kerül, de a tétel ablak nem záródik be, egyből viheted fel a következő tételt.

 

Nyomtatási kép ellenőrzése

Mikor minden adat kitöltésre került, célszerű a nyomtatási képen megnézni, minden a helyén van-e, mert ekkor még lesz lehetőség javítani.

Ehhez kattints fent a Nyomtatási kép nyomógombra.

nyomtatasikep

Megrendelés lezárása, nyomtatás

Az árajánlat lezárásához kattints a fenti eszköztáron a Rendben gombra, ezzel kezdeményezheted az árajánlat lezárását.

A lezáráskor a Félretesz gombbal úgy mentheted el az árajánlatot, hogy azt még később tudod módosítani, megnyitni. Célszerű ezt választani, ha például később még folytatni szeretnéd az árajánlatot.

Az Elment gombbal mentheted, lezárhatod az árajánlatot, ami sorszámot kap, nem módosítható tovább.

A Ment és nyomtat gombbal az árajánlat mentésre, lezárásra kerül, a nyomtatási kép megjelenik és egyből nyomtatható, küldhető e-mailben.

 

 

 

 

 

 

Kimutatások használata

A kimutatások funkció alapvetően arra szolgál, hogy a számlákból, szállítólevelekből, vagy díjbekérőkből grafikus, vagy táblázatos kimutatást készítsünk.

A kimutatások funkciót a program főablakában a Kimutatások menüpontban érhetjük el.

kimutatas

A bal oldalon választhatunk, hogy Számla kelte, vagy Teljesítés kelte alapján szeretnénk a dátumszűrést elvégezni, alatta pedig a két dátumválasztó mezővel választhatunk intervallumot, hogy mely időszakot szeretnénk lekérdezni.

Felbontás mezőben választhatunk, hogy milyen felbontásban jelenjenek meg az adatok- Például: nap – ekkor a kiválasztott időszakban mindegyik nap egy külön beosztást fog kapni.

Típus mezőben kiválaszthatjuk, mely dokumentum típust szeretnénk összesíteni: számla, szállítólevél, vagy díjbekérő.

Amennyiben van több számlatömbünk, úgy a Számlatömb mezőben választhatunk a számlatömbök közül.

Devizanem mezőben választhatjuk ki, hogy a kiválasztott időszakban melyik devizanemben kiállított számlákról készüljön összesítés.

Csoportosítás részben szűrhetünk, illetve csoportosíthatjuk a kimutatásokat termékek, vagy termékcsoportok szerint.

Az Értékek megjelenítése mező jelölésével a grafikonon megjelennek az értékek is feliratként.

Az ablak alsó részében választhatunk még Diagram típust is. Valamint választhatunk, hogy az összegeket, vagy az eladott mennyiséget összesítse a program.

Alul az OK, vagy felül a Frissítés gombbal tudjuk a diagramot megjeleníteni.

Az Adatok fülön a diagram adatforrásának adatait tudjuk táblázatos formában megjeleníteni.

Fent az Export funkcióval lehetőség van a diagramot képként exportálni.

Időmilliomos vagy? Akkor vásárolj nagy cégeknél

Feltételezem neked is kisvállalkozásod van, ahol mindenből szeretnél előnyt kovácsolni, így nem engedheted meg, hogy a vevőd utáljon hozzád járni.

Lássunk két példát, mivel járhatsz mérföldekkel a nagyok előtt.

Két nagyon egyszerű hétköznapi eset leírása következik:

Mol Bubi bérlet negyedéves hosszabbítása

Elhatároztam, hogy – lévén itt a tavasz – meghosszabbítom a Mol Bubi bérletemet. Az alkalmazásban természetesen nincs telefonszám, így a neten utánanézve felhívtam a BKK ügyfélszolgálatot, van-e lehetőség valami gyors megoldásra, ha már úgyis szerződtem velük, minden adat ott van.

Telefonon, e-mailben nincs lehetőség hosszabbításra, pláne nem ezt távolról bankkártyával fizetni.

Rendben, drága időmben bemegyek személyesen az irodába. Átadom a kártyát, eddig minden simán megy, négy oldal szerződés nyomtatás. Rendben, aláírom. Újabb öt perc, újabb program, számlakiállítás, majd nyomtatás valahol hátul, várok mire a masina összeszedi magát. Már rég megbántam, hogy ebbe belekezdtem, rég máshol kellene lennem, nem személyesen itt. Végre újabb 10 perc után előkerül a számla (mondjuk legalább a papír újra felhasznált).

Eredmény: Bubi bérlet meghosszabbítva kb fél óra alatt, kb 6 oldalnyi papírral a kezemben.

Az én igényem volt: Bubi bérlet hosszabbítás két perc alatt, papírok nélkül.

Különbség: elpazarolt fél óra egy egyszerű igény miatt.

 

Hogy csinálják mindezt az InnVoice Felhő számlázóprogram használói?

  • Telefonál, vagy e-mailben leadja rendelését az ügyfél (1 perc)
  • Kiállítjuk neki az InnVoice Felhő díjbekérőt, majd kiküldjük e-mailben (2 perc)
  • Kifizeti bankkártyával (hála a Barion szolgáltatónak) (1 perc)
  • Fizetés után az előfizetés aktiválódik (1 perc)
  • Számla e-mailben kiküldésre kerül (nincs papír)

Csodás, nem?

 

Máv Start jegyiroda elrontott cím módosítása

Közalkalmazott ismerősöm Máv vasúti jegyet vásárolt, mellyel szemben természetesen csak akkor tud költségtérítést igényelni, ha azon pontos adatok szerepelnek.

A jegyvásárlás után kézi számlát kapott (egy ekkora cég, miért kézi számlát használ?), amit a kis gondos ügyintéző elrontott, a vevő címében a Váci út helyett Váci utca-t írt a számlára, a számla így nem elszámolható.

Esély nincs rá, hogy ez telefonon, e-mailben javítva legyen, így irány a jegypénztár, sor, majd fél óra után kiderült, hogy fogalmuk sincs, az adott számlatömb hol van, és különbenis, hagyjuk őket békén ilyen problémával, ez tuti nem lesz javítva.

 

Eredmény: nulla

Igény volt: számla javítás (helyesbítés)

 

Hogy csinálják mindezt az InnVoice Felhő számlázóprogram használói?

  • Telefonál, vagy e-mailben jelzi a kiállítás hibáját. (1 perc)
  • Az eredeti számlát lerontjuk, vagy helyesbítjük, kiállítjuk a helyes számlát (1 perc)
  • E-mailben megkapja a javított számlákat (1 perc)

Csodás, nem? Ki sem kellett mozdulni otthonról.

 

7.7.1 Leltár korrekciók listája

A leltár korrekciók listájának megnyitásához kattintsunk a bal oldali menü Leltár korrekciók menüpontra.

leltarmenu

Ez a menüpont bizonyos előfizetési típusokban nem látható.
A lista megnyitását követően megjelennek az aktuális napon rögzített leltár korrekciók.

 

NAV bejelentés – számlázóprogram használatának bejelentése

Mint az ismeretes, 2014 október 1-jétől a számlázóprogramok használatát be kell jelenteni a NAV felé.

Bejelentés határideje

Alapvetően a számlázóprogram használatbavételétől számított 30 napon belül kell a használatot bejelenteni. Amennyiben a számlázóprogram használata felfüggesztésre kerül, úgy azt szintén 30 napon belül be kell jelenteni az erre rendszeresített SZAMLAZO NAV adatlapon.

Hogyan tölthető ki az adatlap?

Az adatlapot a NAV nyomtatványkitöltőjével (ABEV) kell kitölteni és beküldeni. Amennyiben ezt nem ismered, kérj segítséget könyvelődtől. Az erre rendszeresített SZAMLAZO adatlap letölthető a NAV honlapjáról:

SZAMLAZO adatlap a NAV honlapján

Milyen adatokat kell megadni?

Attól függ, melyik programot használod:

InnVoice Standard (telepített Windows alapú program):

  • Számlázó program neve:
    InnVoice Standard
  • Saját fejlesztés: N
  • Számlázó program azonosítója: 1.50
  • Fejlesztő neve: InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Fejlesztő adószáma: 13172167-2-18
  • Értékesítő neve:InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Értékesítő adószáma: 13172167-2-18
  • Program beszerzésének (vásárlásának dátuma): A program vásárlásának dátuma, számla kelte.
  • Programhasználat kezdetének dátuma:Amikor használatba vetted a programot, vagy a vásárlás számla kelte.

InnVoice Felhő (online, böngészőből indítható számlázóprogram):

  • Számlázó program neve:
    InnVoice Felhő
  • Saját fejlesztés: N
  • Számlázó program azonosítója: 2013
  • Fejlesztő neve:InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Fejlesztő adószáma: 13172167-2-18
  • Értékesítő neve:InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Értékesítő adószáma: 13172167-2-18
  • Program beszerzésének (vásárlásának dátuma): A program vásárlásának dátuma, számla kelte.
  • Programhasználat kezdetének dátuma:Amikor használatba vetted a programot, vagy a vásárlás számla kelte.

InnVoice Professional (telepített Windows alapú program):

  • Számlázó program neve:
    InnVoice Professional
  • Saját fejlesztés: N
  • Számlázó program azonosítója: 1.50
  • Fejlesztő neve:InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Fejlesztő adószáma: 13172167-2-18
  • Értékesítő neve:InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft.
  • Értékesítő adószáma: 13172167-2-18
  • Program beszerzésének (vásárlásának dátuma): A program vásárlásának dátuma, számla kelte.
  • Programhasználat kezdetének dátuma:Amikor használatba vetted a programot, vagy a vásárlás számla kelte.

Adóhatósági ellenőrzés szolgáltatás

A funkció a jogszabályban (23/2014-es NGM rendelet, 2. és 3. melléklet) meghatározott formátum szerint XML állományba menti a számlázó programmal kiállított számlákat.

A funkció használata

A funkciót adóhatósági ellenőrzés során kell használni, alapvetően két módon lehetséges a használata:

– Dátum szerint
– Sorszám tartomány szerinti lekérdezés

A funkció használatához nyisd meg a Számlák menüpontot, majd azon belül a Lista mentés menüt, abban pedig az Adóhatósági ellenőrzés szolgáltatás menüpontot.

adoellenor

Dátum, vagy sorszám tartomány szerinti lekérdezésben töltsd le az állományt, azt szükséges beadni adóellenőrzés során. Számlatömb kiválasztása kötelező, a bejövő számlákat tartalmazó tömböt nem szükséges exportálni.

12.8 Adóhatósági ellenőrzés szolgáltatás

A funkció a jogszabályban (23/2014-es NGM rendelet, 2. és 3. melléklet) meghatározott formátum szerint XML állományba menti a számlázó programmal kiállított számlákat.

A funkció használata

A funkciót adóhatósági ellenőrzés során kell használni, alapvetően két módon lehetséges a használata:

– Dátum szerint
– Sorszám tartomány szerinti lekérdezés

A funkció használatához nyisd meg a Számlák menüpontot, majd azon belül a Lista mentés menüt, abban pedig az Adóhatósági ellenőrzés szolgáltatás menüpontot.

adatszolg

Dátum, vagy sorszám tartomány szerint töltsd le az xml állományt, ezt szükséges átadni adóellenőrzés során.