Segítség, nem megy a NAV szervere!

innvoice-

Mindenekelőtt: nyugalom. Attól, hogy a NAV szerver nem működik, még nem kell, hogy megálljon a céged élete! Vagy mégis? A mai napon tapasztalhattuk, hogy gyakorlatilag egész nap halott a NAV online számlarendszere, így nem lehetséges a kötelező számlajelentést elvégezni. Akkor most mi legyen? Zárjam be a boltomat mára? Hogyan teljesítsem a kötelező adatjelentéseket?

A napokban tapasztalható NAV online számla üzemzavar rávilágított, hogy egy-egy leállás, üzemzavar esetén könnyen előfordulhat, hogy felfüggeszted a pénzkereső tevékenységed, vagy kénytelen vagy elővenni a papír alapú számlatömböt. Sajnos számos egyéb számlázóprogram is tiltakozik, ha a NAV szervere nem elérhető, így akár az is előfordulhat, hogy bizony ilyen üzemzavarok idején egy számlát sem fogsz kiállítani.

Könnyen látható, hogy egy huzamosabb leállással anyagi kárt szenvedhetsz, nem beszélve vevőid hosszú távú bizalmáról. Számos visszajelzést olvashattunk internetes felületeken, amikor a vevőt el kell zavarni, mert: „bocs, ma nem tudok számlázni, mert a programom ma nem működik”.

Kezdetektől úgy alkottuk meg az InnVoice számlázóprogramot, hogy a számlakiállítása nem akadályozzuk, tehát egy esetleges NAV online számlaüzemzavar esetén sem akasztjuk meg az üzleti folyamatokat. Az adószám lekérdezésekhez egyéb (egyébként számunkra fizetős) szolgáltatást használunk annak érdekében, hogy minél inkább segítsünk abban, hogy érvényes adatok kerüljenek megadásra.

Tisztában vagyunk azzal, hogy az üzleti folyamataid működőképessége számodra létkérdés, ezért nagyon is komolyan vesszük azt, hogy támogassunk. Ha egy-egy ilyen NAV online számla üzemzavar közbeszólna, akkor sincs gond, az InnVoicenál nyugodtan elkészítheted a számláidat, az üzemzavart követően automatikusan jelentésre kerülnek a jelentésköteles számlák. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy időközönként üzemzavar esetén is ellenőrizzük a NAV online számla működőképességét és a háttérben később, de elvégezzük a jelentésköteles számlák jelentését.

Ahogy a jogszabály fogalmaz, egy-egy ilyen üzemzavart követő 24 órán belül kell teljesíteni az adatjelentést.

Nincs semmilyen teendőd, csak végezd, amihez legjobban értesz és számlázz velünk. A NAV fejlesztései mindenképpen figyelemreméltóak, örülünk nekik, hiszen számos pontban támogatják a gazdasági folyamatok gyors és modern támogatását, nem is vagyunk ellenük. Azonban a napokban látott példa is mutatja, hogy üzleti folyamatokat elsősorban érdemes a szolgáltatások működésében érdekelt piaci szolgáltatókra bízni, hiszen elsődleges céljuk a Te céged fejlődésének segítése.

A NAV online számlázója mindenképpen nagyszerű eszköz azoknak, akik ritkán, komótosan számlázgatnak és eddig számlatömböt használtak, nem gond egy pár órás üzemszünet. Abból a szempontból is egy nagyszerű fejlesztés, hogy végre megszűnjön a papír számlatömbök használata.

Véleményünk szerint azonban, ha üzleti folyamataid akár néhány perc kiesést is megszenvednek, akkor érdemes megfontolnod más számlázóprogramok használatát, nem beszélve arról, hogy a számlázóprogramok nagy része a számlázáson túl a tervezésben is segít.

Légy felkészült, biztosítsd be magad minden időre és regisztrálj ingyenesen egy InnVoice számlázó fiókot.

A cikk szerzője:

innvoice

Értesülj tippek, hírek, sikertörténetek

Idei évünk az időspórolásról szólt, számos funkcióval akár egyenként is rengeteg időt tudtunk ügyfeleinknek megtakarítani. Tekintsük át, mi történt 2023-ban.
2023-ban ismét a pénzügyileg legmegbízhatóbb cégek minősítését kaptuk.
A 2023 július 1-től induló EPR, körforgásos termékdíjak kezeléséhez az Innvoice hatékony segítséget biztosít