A koronavírus járvány alatt egyre nagyobb igény lett arra, hogy mindent tudjunk átemelni az online térbe. Nemcsak a saját életünket változtatta meg, hanem a cégek működésére is nagy hatással volt. Szinte minden adminisztrációt — ami nap mint nap fontos része a vállalkozások feladatai között —, online próbálunk elintézni. A számlázásban is fontossá vált emiatt, hogy ne kelljen kinyomtatni semmilyen dokumentumot, hanem elektronikusan intézhessük home office-ból, vagy éppen az irodából. Az e-számla számos pozitív tulajdonsága mellet kiemelkedik az, hogy nem kell nyomtatni és elmenni fölöslegesen a postára, hogy feladjunk egy számlát. Ezzel időt és pénzt spórolva magadnak sokkal egyszerűbben számlázhatsz.
Na, de mi pontosan az e-számla és hogyan lehet használni?
Így határozza meg az áfa törvény az e-számla fogalmát:
Az e törvényben előírt adatokat tartalmazó számla, amelyet elektronikus formában bocsátottak ki és fogadtak be.
Áfa tv. 259. § 5. pont
Az e törvény szerint ezeket az adatokat kéne tartalmazza:
A cikk szerzője:
©InnVoice Ügyviteli Szoftver Kft. 2024
Általános Szerződési Feltételek
Adatvédelmi Nyilatkozat