Így teheted biztonságosabbá fiókodat

innvoice-

Az Innvoice, vagy úgy általában az online rendszerekben használt fiókok alapvető odafigyeléssel biztonságosabbá tehető.

Nézzük át ezeket az alapvető pontokat:

Ahol lehetséges, használjunk kétfaktoros azonosítást

A Facebook, Gmail rendszerekben, a banki felületeken is alapvető funkció, de már az Innvoiceban is elérhető funkció a kétfaktoros azonosítás. A kétfaktoros azonosítás lényege az, hogy nem csak a felhasználónév-jelszó azonosításra támaszkodunk, hanem közbeékelünk még egy faktort, ami nagyobb biztonsággal azonosítja a felhasználót. Ez általában a felhasználó birtokában lévő okostelefon, amit vagy SMS, vagy egy arra telepített kulcsgeneráló alkalmazás segítségével veszünk igénybe.

Ha használjuk a kétfaktoros azonosítást, máris sokat tettünk a fiókunk biztonságáért.

Az Innvoiceban használható kétfaktoros azonosítás beállításáról bővebben olvashatsz ide kattintva.

Használjunk mindenhol eltérő, bonyolult jelszavakat

Azt talán már mindenki alkalmazza, hogy ne használjunk egyértelmű jelszavakat (születési dátum, stb), így ennek fontosságát ebben a bejegyzésben nem részletezzük.

Nagyon fontos azonban, hogy lehetőség szerint minden felületen más jelszót használjunk, hiszen ha akár mi adtuk meg másoknak, vagy más rendszerekből kiderül a jelszavunk, nyilvánvaló, hogy a jelszó ismeretében több rendszerhez is lehetőség lesz hozzáférésre.

Érdemes időnként felülvizsgálni szabályzatainkat, de nem kell bonyolult dolgokra gondolni, egyszerűen írjuk össze, milyen felületeken használunk jelszavakat, azokra lehetőség szerint fordítsunk figyelmet. Meg fogunk lepődni, egy átlagos kisvállalkozás akár önmagában száz helyen használhat jelszavakat.

Pro tipp: használjunk bonyolult jelszavakat (kis-nagybetűk, speciális szimbólumok, számok), amik akár annyira bonyolultak, hogy még mi sem tudunk róla. Ha nincs ötletünk bonyolult jelszavakra, használjuk például a https://passwordsgenerator.net/ oldalt jelszógeneráláshoz. Rendben, de ha mindenhol más jelszót használunk és olyan bonyolult, hogy esélyünk sincs emlékezni rá, akkor mégis hogyan jegyezhetjük meg akkor ezeket a jelszavakat?

Használjunk jelszókezelő alkalmazást

Ha mindenhol eltérő, sőt megjegyezhetetlenül bonyolult jelszavakat használunk, akkor gyakorlatilag elkerülhetetlen, hogy jelszókezelő alkalmazást használjunk.

Ez egy szoftver, ami titkosított formában tárolja jelszavainkat, amihez illetéktelenek nem, vagy csak nagyon nagy erőfeszítéssel. A jelszókezelőkhöz általában egy mesterjelszó segítségével tudunk hozzáférni, amit tovább lehet védeni ujjlenyomat, vagy más kétfaktoros hitelesítési technikákkal. Természetesen fontos, hogy a mesterjelszó mindenképpen egy egyedi és elegendően bonyolult jelszó legyen, de a jelszókezelőben is kapcsoljuk be a többfaktoros azonosítást.

Többféle jelszókezelő közül választhatunk, a legtöbb asztali gépeken és okostelefonokon is működik. Bitwarden, 1Password, KeePass, hogy a legnépszerűbb jelszókezelő alkalmazásokat említsük.

A jelszókezelő alkalmazások nagy része okostelefonokra is telepíthető, ahol akár ujjlenyomattal is védhetjük a jelszavainkat.

Tanulságok

  1. Rendszeresen vizsgáljuk felül a használt jelszavainkat
  2. Ne használjunk egyértelmű, vagy egyszerű jelszavakat
  3. Lehetőség szerint ne használjuk ugyanazt a jelszót több helyen
  4. Használjuk, ahol tudjuk a többfaktoros azonosítást

A cikk szerzője:

innvoice

Értesülj tippek, hírek, sikertörténetek

Idei évünk az időspórolásról szólt, számos funkcióval akár egyenként is rengeteg időt tudtunk ügyfeleinknek megtakarítani. Tekintsük át, mi történt 2023-ban.
2023-ban ismét a pénzügyileg legmegbízhatóbb cégek minősítését kaptuk.
A 2023 július 1-től induló EPR, körforgásos termékdíjak kezeléséhez az Innvoice hatékony segítséget biztosít