Díjbekérő és előlegszámla használata

Mikor, melyik dokumentumot használjuk? Milyen kapcsolatban állnak az egyes dokumentumok?

Díjbekérő, proforma számla

Díjbekérőt, vagy más néven proforma számlát akkor célszerű kiállítani, ha a vevőt még a számla kiállítása előtt értesíteni szeretnénk az esedékesen befizetendő összegről. Díjbekérőt célszerű használni, ha a számlát csak a pénzügyi teljesítéskor szeretnénk kiállítani, ezzel elkerülve az ÁFA befizetés a be nem érkező összegek után.

Új díjbekérő, proforma számla kiállítása

Hogyan kell díjbekérőt (proforma számlát) kiállítani?
 

Díjbekérő számlázása

Díjbekérő kiegyenlítése, majd számlázása.
 

 

Díjbekérő számlázása a keresőből

Díjbekérő kiegyenlítése, majd számlázása a keresőből.

Előlegszámla

Előlegszámlát akkor állítunk ki, ha a kifizetés részben, vagy egészben még a teljesítés előtt történik meg (pl. a gyártás, átadás előtt). Ez alapján előlegszámlát akkor kell kiállítani, amikor ügylet még nem teljesült, de rész, vagy teljes összeg fizetése történik a szállító felé.

Új előlegszámla kiállítása 

Új előlegszámla készítése
 

 

Előlegszámla végszámlázása

A végszámla kiállítása, előlegszámla felhasználása.