Díjbekérő és előlegszámla használata
Mikor, melyik dokumentumot használjuk? Milyen kapcsolatban állnak az egyes dokumentumok?
Díjbekérő, proforma számla
Díjbekérőt, vagy más néven proforma számlát akkor célszerű kiállítani, ha a vevőt még a számla kiállítása előtt értesíteni szeretnénk az esedékesen befizetendő összegről. Díjbekérőt célszerű használni, ha a számlát csak a pénzügyi teljesítéskor szeretnénk kiállítani, ezzel elkerülve az ÁFA befizetés a be nem érkező összegek után.
Új díjbekérő, proforma számla kiállítása
Hogyan kell díjbekérőt (proforma számlát) kiállítani?
Díjbekérő számlázása
Díjbekérő kiegyenlítése, majd számlázása.
Díjbekérő számlázása a keresőből
Díjbekérő kiegyenlítése, majd számlázása a keresőből.
Előlegszámla
Előlegszámlát akkor állítunk ki, ha a kifizetés részben, vagy egészben még a teljesítés előtt történik meg (pl. a gyártás, átadás előtt). Ez alapján előlegszámlát akkor kell kiállítani, amikor ügylet még nem teljesült, de rész, vagy teljes összeg fizetése történik a szállító felé.
Új előlegszámla kiállítása
Új előlegszámla készítése
Előlegszámla végszámlázása
A végszámla kiállítása, előlegszámla felhasználása.