2021 legfontosabb változásai a számlázásban

innvoice-

Januártól kibővül a jelentett számlák köre – NAV online számla 3.0 változások

2021-től a jelentésben érintett számlák köre kibővül, immár minden számlát jelenteni kell.

Január 4-től elindult a NAV online számla 3.0, amit március végéig minden belföldi adóalanynál be kell vezetni, azaz minden számlázóprogramnak ezen időpontig át kell állni a következő változásokra:

  • A magánszemélyek részére kiállított számlákat is kötelező beküldeni, értékhatártól függetlenül (a vevő adatai nélkül!)
  • Külföldi adóalanyok (EU-n belül és kívül is) számára kiállított számlákat is be kell küldeni, értékhatártól függetlenül

Különösen fontos, hogy a számla kiállítása közben helyesen állítsuk be a vevő országát és töltsük ki adószámát! Amennyiben a partner magánszemély, azt úgy jelezzük, hogy az adószám maradjon üresen!

Fontos, hogy mentesül a szankciók alól 2021 március végéig az az adóalany, aki még a 2020 júliusban bevezetett szabályok szerint szolgáltatja az adatokat (tehát például még nem szolgáltat adatokat a magánszemélyek számláiról).

Az Innvoice felkészült, január első hetében elsők között indítja el az új, online számla 3.0-nak megfelelő adatszolgáltatást, tehát aki Innvoice-t használ, annak semmilyen teendője nincs, az Innvoice számlázóprogram automatikusan beküldi a jelentésköteles számlákat! Aki még nem végezte el a NAV online számla regisztrációt, az csak magánszemélyeknek tud számlákat kiállítani, de legkésőbb neki is március végéig pótolnia kell ezt a hiányosságot!

Aki Innvoice-t használ és már megadta a NAV online számla regisztrációt, annak semmilyen teendője nincs!

Milyen adatok kerülnek jelentésre a NAV online számla rendszerben 2021-től?

A 2021 januári változást követően már minden számla jelentésre kerül. 

  1. Belföldi adóalanyoknak kiállított számlákat (ÁFA értéktől függetlenül) 
    1. A számla teljes adattartalma jelentésre kerül 
    2. Adószám kötelező 
  2. Magánszemélyeknek kiállított számlákat 
    1. A magánszemély adatai NEM kerülnek jelentésre (azaz vevő neve, címe) 
    2. Adószám (8-1-2 jegyű), adóazonosító jel (10jegyű) NEM kell a számlára 
  3. Közösségi partnereknek kiállított számlák 
    1. Közösségi adószám kötelező 
  4. Egyéb, nem magyar, nem közösségi adóalanyoknak, harmadik országbeli adóalanyoknak, magánszemélyeknek kiállított számlák
    1. Jelölni kell az országot és szükség esetén (ha van), az adószámot is meg kell adni 

Hogyan tudom biztosítani, hogy a számláim rendben jelentésre kerüljenek? 

  1. Regisztrálj egy Innvoice számlakibocsátó fiókot: www.innvoice.hu 
  2. Regisztrálni kell a NAV online számla felületén: https://www.innvoice.hu/nav-online-szamla-innvoice-szamlazoprogram 
  3. Be kell állítani az Innvoice számlázóprogramban jobbra fent a Fogaskerék / Cégadatok / Nav online számla regisztráció menüben a NAV online számla regisztrációt. Ha ott zöld pipát látunk, akkor a regisztráció rendben van. 

ÁFA kulcs változások

Az ÁFA kulcs változások elsősorban azokat érintik, akik külföldre is számláznak.

Annak érdekében, hogy a NAV online számla 3.0 verziónak megfelelő adatjelentés készüljön, az ÁFA kulcsokban is változásokat kellett bevezetni.

Az új ÁFA kulcsokról letölthető itt egy nyomtatható, egyoldalas PDF dokumentum, vagy az alábbi címen részletesen is olvasható:

PDF összefoglaló letöltése (afakulcs2021.pdf)

Részletes tájékoztató az új ÁFA kulcsokról

A cikk szerzője:

innvoice

Értesülj tippek, hírek, sikertörténetek

2025 január 15 - Ügyfélkapu +. Sokan rémülettel beszélnek róla, pedig kellő előkészülettel, nem okoz nehézséget, ráadásul a biztonságot is fokozza, amit nem vehetünk örökké félvállról.
Bérelt áruház, vagy saját építésű? Van bármi előnye, ha magyar fejlesztésű áruházat választunk?
Idei évünk az időspórolásról szólt, számos funkcióval akár egyenként is rengeteg időt tudtunk ügyfeleinknek megtakarítani. Tekintsük át, mi történt 2023-ban.