1. tévhit: A példányszám, valamint az eredeti/másolat felirat feltüntetése kötelező

Ez már sajnos 2010 óta nem állja meg a helyét, ezért szoftvereinkben már nem támogatjuk a példányszámok feltüntetését, de régebbi változatoknál választható módon meghagytuk a lehetőségét.

Jogszabályi hivatkozás (5. oldal, 3. bekezdés, 36-os hivatkozás):

KLIKK ide

2. tévhit: A számlát kötelező aláírni és bélyegezni

Jelenleg a jogszabály nem írja elő, hogy a számítógéppel készített számlát aláírással és bélyegzővel kell ellátni, ha enélkül is teljesülnek a jogszabályban előírt követelmények, azaz rendelkezzen digitális aláírással.

 

3. tévhit: A számla e-mailben nem küldhető

A számla e-mailben küldve, elektronikus aláírással ellátva hiteles számlának minősül. Elektronikus aláírás nélkül papír alapú számlának minősül és ebben az esetben ki kell nyomtatni, csak így hiteles. Lehetőség van azonban, hogy a nyomtatást a partnerünk végezze el, így PDF formátumban továbbíthatjuk részére, hiszen a 2. pont szerint aláírni, bélyegezni sem kötelező azt.

4. tévhit: A számlát nem kell kinyomtatni

A számlát csak akkor kell kinyomtatni  ha az nincs ellátva elektronikus aláírással. Arról, hogy el van látva a számla fejlécében tanúskodik egy sor: “Digitálisan aláírva”. Ebben az esetben papír alapú számlának minősül és ekkor kell csak kinyomtatni, mert csak így hiteles.

5. tévhit: Ha a számla első példánya beszorul a nyomtatóba, akkor sztornózni kell

Mivel a példányszámozás a számlán 2010 óta nem kötelező, a nyomtatás megismételhető, hiszen minden példány azonos.