NAV online számla regisztráció útmutató
NAV regisztráció
Mindenképpen szükséges?!
Ha a céged magyar, belföldön regisztrált adóalany és magyar, belföldön regisztrált adóalanyok számára számlázol, akkor
IGEN!
2018. július 1-től minden magyar, belföldön regisztrált adóalany között létrejött ügyletről készült számla jelentésköteles, ha az áthárított adó mértéke eléri, vagy meghaladja a 100 000 Ft-ot.
A regisztráció 2018 június 18-tól elérhető, de az adatjelentés csak 2018 június 25-től indul.
Milyen adatokat érint az adatjelentés?
Az alábbi videó pontosan leírja az adatjelentésben érintett számlák körét mindössze 8 percben:
Fontos!
A NAV online regisztráció elvégzése nélkül nem lesz lehetséges a feltételeknek megfelelő ÁFA tartalmú számlákat kiállítani!
1. lépéssorozat: Regisztráció a NAV online számla oldalán
Ez a lépés azért kell, hogy vállalkozásunknak legyen egy fiókja a NAV online számla felületén.
Tekintsd meg a NAV által kiadott regisztrációs útmutatót:
1. lépés: Nyissuk meg a következő címet: NAV
2. lépés: Kattintsunk fent a Regisztráció nyomógombra:
3. lépés: Kattintsunk az alsó, Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció gombra:
4. lépés: Jelentkezzünk be a Cégképviseletre jogosult magánszemély ügyfélkapujával! (Segítség, nem tudom mi az ügyfélkapu jelszavam!):
5. lépés: Adja meg a bejelentkezett magánszemély Adóazonosító jelét!
6. lépés: Adjunk meg egy olyan felhasználónevet, amit ezentúl a NAV online felületen használni fogunk!
7. lépés: A következő ablakban válasszuk ki a regisztrálni kívánt vállalkozás típusát és adószámát:
8. lépés: Sikeres regisztrációt követően jelentkezzünk is be:
9. lépés: A bejelentkezést követően válasszuk ki az adott céget és az ügyfélkapuval is jelentkezzünk be:
2. lépéssorozat: Összekötés az InnVoice számlázóprogrammal
Ez a lépés azért kell, hogy létrehozzunk egy úgynevezett technikai felhasználót, ezen keresztül kommunikál a NAV online számla felülete és az InnVoice számlázóprogram.
1. lépés: Jelentkezzünk be a következő címre kattintva:
2. lépés: Kattintsunk fent a Felhasználók menüre, majd az Új felhasználó nyomógombra:
3. lépés: Kattintsunk a felső, Technikai felhasználó nyomógombra:
4. lépés: Adjunk meg egy jelszót (amit majd a számlázóprogramnak is meg kell adni) és jelöljük be alul a két jelölőnégyzetet, majd kattintsunk a Mentésnyomógombra!
5. lépés: Görgessünk a felhasználói adatlap legaljára, majd válasszuk a Kulcs generálása nyomógombot!
6. lépés: Görgessünk az oldal tetejére, majd a következő adatokra lesz szükségünk:
- technikai felhasználó neve
- technikai felhasználó jelszava (amit az előbb megadtunk)
- XML cserekulcs mező
- XML aláíró kulcs mező
Az InnVoice számlázóprogramban kattintsunk jobbra fent / Fogaskerék / Cégadatok / Nav online regisztráció fülre, majd ott a Regisztráció nyomógombra:
A megjelenő ablakba másoljuk be a NAV online felületről a technikai felhasználó adatait, majd kattintsunk a Rendben gombra:
- Technikai felhasználó neve: másoljuk át a NAV online felületről a felhasználónév mezőből
- Technikai felhasználó jelszava: gépeljük be, amit az előbbi pontban megadtunk
- XML aláírókulcs: másoljuk át az XML aláírókulcs mezőt
- XML cserekulcs: másoljuk át az XML cserekulcs mezőt
Fontos!
Az InnVoice mindig jelez, ha az egyik adat hibás, ezért fokozottan ügyeljünk, hogy helyes adatokat adtunk-e meg!
Ha semmilyen módon nem sikerül helyes adatokat megadni, készítsünk új technikai felhasználót, azaz a 2. lépéssorozat minden lépését ismételjük meg!
Ha mindent helyesen csináltunk, ezt kell, hogy a cégadatok ablakban lássuk:
Köszönjük, hogy velünk tartottál!
Bízunk benne, hogy segítségedre tudtunk lenni ebben a kérdésben.
Ha még bármiben tudunk segíteni, hívd nyugodtan a hétköznap munkaidőben telefonon is elérhető ügyfélszolgálatunkat a +36 30 7-529-768-as számon vagy írj nekünk a hello@innvoice.hu címre!